Wróć do góry

Pytania i odpowiedzi

Najczęściej zadawane pytania
Pytania i odpowiedzi
1

Ubezpieczenia dla dziecka

Czy ubezpieczenie działa 24/h?

Tak, ubezpieczenie działa przez całą dobę na terenie całego świata.

Czy ubezpieczenie obejmuje wyczynowe uprawianie sportu?

Tak, ubezpieczenie obejmuje regularne i intensywne treningi w ramach przynależności do klubów sportowych, związków i organizacji sportowych, jak również udział w zawodach, imprezach sportowych, obozach kondycyjnych i szkoleniowych, niezależnie od faktu czerpania dochodu z uprawianej dyscypliny sportu.

Czy ubezpieczenie obejmuje sporty zimowe?

Towarzystwo odpowie za wypadki, które miały miejsce w trakcie jazdy na nartach oraz snowboardzie. Wyjątkiem są wypadki, które miały miejsce w trakcie zjazdów na nieoznakowanych szlakach – ta forma sportów zimowych uważana jest za sport wysokiego ryzyka. Należy jednak pamiętać, że refundacja kosztów leczenia i rehabilitacji dotyczy jedynie kosztów poniesionych na terenie Polski. Przy zimowych wyjazdach za granicę Polski radzimy wykupić dodatkową polisę turystyczną, która w swoim zakresie posiadać będzie koszty akcji ratunkowych czy leczenia poza terytorium RP.

Jaki jest zakres polisy?

W zakresie ubezpieczenia znajdziemy kilkanaście zdarzeń dotyczących życia i zdrowia dziecka. Oprócz standardowych zakresów jak ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (np. złamanie ręki) polisa obejmuje także refundacje kosztów leczenia i rehabilitacji oraz wiele innych. Pełna oferta dostępna TUTAJ

Jak zawrzeć umowę ubezpieczenia?

W celu ubezpieczenia swojego dziecka przejdź na stronę oferty dla dziecka i wciśnij przycisk “ubezpiecz dziecko”, wypełnij krótki formularz i przejdź do systemu transakcyjnego Generali. System sprawnie poprowadzi Cię przez cały proces. Po uzupełnieniu danych zostaniesz przekierowany do płatności online. Po opłaceniu składki na wskazanego w formularzu maila otrzymasz polisę w formie PDF. Hasło do otworzenia pliku to numer PESEL osoby, która zawierała polisę.

2

Ubezpieczenie akademii sportowej

Kiedy działa ubezpieczenie?

Towarzystwo odpowiada za wypadki, które powstały podczas uprawiania sportu w ramach przynależności do Klubu (zajęcia, zawody sportowe/rozgrywki, treningi) oraz podczas drogi do i z miejsca uprawiania sportu w ramach przynależności do Klubu (zajęcia, zawody sportowe/rozgrywki, treningi). Za dodatkową składkę ochronę można rozszerzyć do całodobowej.

Czy muszę przekazywać listę zawodników trenujących w Klubie?

Nie ma takiej potrzeby, każdy z klubów może zawrzeć polisę w formie bezimiennej. Klub określa we wniosku łączną ilość zawodników i na tej podstawie zostaje wystawiona polisa.

Jaka jest minimalna ilość ubezpieczonych osób?

Naszym programem można objąć grupy minimum 20 osobowe. Jeżeli prowadzisz mniejszą Akademię i potrzebujesz ubezpieczenia skontaktuj się z nami. Przygotujemy ofertę indywidualną.

Czy w trakcie trwania polisy mogę zmienić wariant ubezpieczenia na wyższy?

Tak, istnieje taka możliwość. Aby dokonać zmiany wariantu konieczne wykonanie jest aneksu. Poinformuj nas o tym, że chcesz zmienić warunki ubezpieczenia a my zajmiemy się resztą.

Czy otrzymam fakturę?

Polisa sama w sobie jest dokumentem księgowym. Aby uwzględnić polisę w kosztach prowadzenia działaności klubu przekaż do księgowości podpisaną polisę. To samo tyczy się rozliczenia dotacji miejskiej, dokument polisy jest wystarczający aby uwzględnić koszt ubezpieczenia w dotacji.

3

Ubezpieczenia dla klubów sportowych

Czy mogę ubezpieczyć drużynę w formie bezimiennej?

W większości przypadków tak. Zależy to jednak od liczebności grupy, wysokości sum ubezpieczenia za poszczególne świadczenia oraz towarzystwa w którym przygotowana zostanie oferta.

Czy w trakcie polisy mogę dodać zawodnika do ubezpieczenia?

Tak, oczywiście istnieje taka możliwość. Zmiana dokonywana jest na podstawie aneksu, za dodatkowego zawodnika należy opłacić składkę, która zostanie wyliczona na podstawie dni, które pozostały do końca trwania polisy.

Czy istnieje możliwość wymiany zawodników objętych polisą?

Oczywiście istnieje taka możliwość. W sytuacji w której w drużynie następują zmiany personalne możemy dokonać zmian w liście zawodników objętych ubezpieczenie lub nie musimy robić nic jeżeli ubezpieczenie zawarte zostanie w formie bezimiennej.

Kto otrzyma świadczenie z tytułu czasowej niezdolności do gry zawodnika?

To gdzie trafi świadczenie jest uzależnione od decyzji Klubu. Wypłata z tytułu czasowej niezdolności do gry zawodnika, może być wypłacone na konto Klubu lub trafić bezpośrednio do Zawodnika.

Czy oferta skierowana jest tylko dla sportowców?

Cepteur sint occaecat cupidatat proident, taken possession of my entire soul, like these sweet mornings of spring which I enjoy with my whole heart.

4

Ubezpieczenia dla sportowców

Czy ubezpieczenie działa całą dobę?

Rekomendujemy zawieranie polis, które chronią was całą dobę. Różnica w wysokości składki pomiędzy ubezpieczeniem, które obejmuje jedynie zdarzenia w trakcie uprawiania sportu a tym całodobowym jest stosunkowo niewielka. Finalnie decyzja należy jednak do was.

Co można ubezpieczyć?

Polisy dla zawodowych sportowców mogą obejmować następstwa nieszczęśliwych wypadków, chorób układu mięśniowo-szkieletowego, zawału serca i udaru mózgu czy poważnego zachorowania. Jeżeli chodzi o świadczenia jakie mamy do wyboru to oprócz śmierci i trwałego uszczerbku nasza polisa może zawierać refundacje kosztów leczenia i rehabilitacji, świadczenie z tytułu czasowej i trwałej niezdolności do uprawiania sportu, świadczenie przejściowe (25% sumy ubezpieczenia wypłacane za każdy kwartał niezdolności do uprawiania sportu) czy rezygnację z wyjazdu/imprezy sportowej.

Czy historia szkód ma wpływ na wysokość składki?

Tak, historia może mieć wpływ na składkę. Osoby, które otrzymały świadczenie w ciągu ostatnich 3 lat nie mogą liczyć na zniżki oraz preferencyjne warunki ubezpieczenia.

Czy składka może być opłacana miesięcznie?

Tak, do wyboru jest kilka częstotliwości opłacania składki. Nie nakładamy zwyżek za miesięczne opłacanie składek.

Czy oferta skierowana jest tylko dla sportowców?

5

Zgłoszenie szkody

W jakim czasie muszę zgłosić szkodę?

W przypadku ubezpieczenia NNW szkoda może być zgłoszona po zakończeniu leczenia i rehabilitacji, w niektórych sytuacjach zaleca się jednak, żeby szkoda została zgłoszona w ciągu kilku dni od wydarzenia. Przedawnienie roszczeń z umów ubezpieczenia jest uregulowane w art. 819 § 1 kodeksu cywilnego. Przepis ten stanowi, że roszczenia przedawniają się z upływem trzech lat.

Jak zgłosić szkodę?

Szkodę zgłaszamy za pomocą formularza online. Link do formularza znajduje się w zakładce zgłoszenie szkody.

Jakie dokumenty muszę przesłać do zgłoszenia szkody?

Lista dokumentów, które mogą pomóc przy zgłoszeniu szkody znajdują się TUTAJ.

Ile wyniesie odszkodowanie?

Kwota odszkodowania uzależniona jest od sumy ubezpieczenia. Przykładowo, jeśli suma ubezpieczenia z tytułu trwałego uszczerbku wynosi 50 000 zł, to za każdy 1% orzeczonego trwałego uszczerbku zostanie wypłacone 500 zł. Zwrot kosztów leczenia i rehabilitacji czy wypłata z tytułu czasowej niezdolności do uprawiania sportu następuje maksymalnie do górnej granicy sumy ubezpieczenia.

W jaki sposób zostanie wypłacone świadczenie?

Najczęściej świadczenie wypłacane jest na rachunek bankowy wskazany w zgłoszeniu szkody.

6

Strefa klienta

Jak zalogować się do strefy klienta?

Przejdź do strefy klienta za pomocą przycisku w menu. Login do systemu to Twój PESEL lub NIP klubu, hasło należy ustawić za pomocą procedury przypomnij hasło.

Jak sprawdzić raty najbliższych płatności?

Po zalogowaniu się do systemu w kokpicie znajdziesz informację na temat najbliższych terminów płatności. Dodatkowo obok znajdziesz przycisk “zobacz wszystkie” gdzie znajdziesz więcej informacji dotyczące Twoich płatności.

Gdzie znajdę dokumenty dotyczące ubezpieczenia?

Jak wgrać dokumenty do strefy klienta?

W panelu głównym znajdziesz przycisk dodaj zgłoszenie. Następnie pojawi się pole do wpisania treści oraz opcja załączenia pliku. W treści zgłoszenia napisz jaki plik wgrywasz (np. kontrakt sportowy czy podpisana polisa), załącz dokument i wciśnij wyślij.

Jak dodać zgłoszenie w strefie klienta?

W panelu głównym znajdziesz przycisk dodaj zgłoszenie. Następnie wpisz treść swojej wiadomości.